🎁  Poteš svojho blízkeho originálnym darčekovým poukazom Motokomplex a nevymýšľaj koleso 😀 

Všeobecné obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY A REKLAMAČNÝ PORIADOK obchodnej spoločnosti M.U.Z servis, s.r.o. pri predaji tovaru a služieb prostredníctvom e-shop-u: www.eshopmotokomplex.sk

 

Účelom týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku je vymedziť a spresniť práva a povinnosti predávajúceho na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom zákonom č. 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom v znení neskorších predpisov a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom v znení neskorších predpisov.

 

1.             Definícia

V týchto Všeobecných obchodných podmienkach a reklamačnom poriadku znamená:

·    „E-shop“ znamená počítačový program – internetová aplikácia, ktorá je dostupná v sieti Internet prostredníctvom internetovej adresy www.eshopmotokomplex.sk, ktorej hlavnou funkcionalitou je zobrazenie, výber a objednanie tovaru alebo služby Uživateľom;

·    „Spotrebiteľská kúpna zmluva“ je kúpna zmluva, ak zmluvnými stranami sú na jednej strane predávajúci a na druhej strane spotrebiteľ, a predmetom kúpy je akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami (§ 119a ods. 1 Občianskeho zákonníka), vody, plynu alebo elektriny predávaných v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií kupujúceho;

·    „Predávajúci“ (dodávateľ) je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý kupujúcemu ponúka alebo predáva výrobky alebo poskytuje služby a taktiež podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobok;

·    „Kupujúci“ je fyzická osoba spôsobilá na právne úkony alebo právnická osoba, ktorá prejavila záujem nakupovať tovar alebo službu cez internetový obchod www.eshopmotokomplex.sk a uzavrieť s predávajúcim kúpnu zmluvu ohľadom tovaru alebo služby ponúkanej cez internetový obchod www.eshopmotokomplex.sk, a ktorá za tým účelom riadne vyplnila a cez internetový obchod odoslala záväznú objednávku a doručila ju predávajúcemu. Za kupujúceho ako právnickú osobu koná jej štatutárny orgán alebo zástupca.

·    „Spotrebiteľ“ (kupujúci) je osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre príslušníkov svojej domácnosti, a ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania;

·     „Uzatvorenie kúpnej zmluvy“ – objednávka kupujúceho predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho s návrhom kúpnej zmluvy kupujúcemu, t. j. záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho. Od tohto momentu medzi predávajúcim a kupujúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito všeobecnými obchodnými podmienkami. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy;

·    „Zmluva uzavretá na diaľku“ je zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená výlučne prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a kupujúceho, najmä využitím online rozhrania a online trhu, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu, na ktorej uzavretie dal návrh Kupujúci ako Spotrebiteľ Predávajúcemu na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Predávajúceho, uzavretá v prevádzkových priestoroch Predávajúceho alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení Kupujúceho ako Spotrebiteľa Predávajúcim na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Predávajúceho, alebo  uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou;

·    „Doplnková zmluva“ je akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho tovaru alebo služby, ktorý/á súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, bez ohľadu na to, či tovar alebo službu predávajúci dodá alebo poskytne predávajúci alebo iná osoba na základe dohody s predávajúcim;

·    „Nákupný košík“ znamená časť E-shopu, ktorá je automaticky generovaná aktiváciou príslušných funkcií užívateľom v rámci jeho konania v užívateľskom prostredí E-shopu, najmä pridaním alebo odobraním tovaru alebo služby/alebo zmenou množstva vybraného tovaru alebo služby;

·    „Objednávkový formulár“ je elektronický formulár obsahujúci najmä osobné a identifikačné údaje kupujúceho, označenie objednaného tovaru alebo služby, predajnú cenu vrátane dane z pridanej hodnoty, množstvo tovaru alebo služby, miesto dodania, spôsob doručenia (prepravy) a cenu za doručenie tovaru alebo služby do miesta dodania;

·    „Predajná cena“ je konečná kúpna cena vrátane dani z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku alebo za určené množstvo tovaru alebo služby;

·    „Jednotková cena“ je konečnou predajnou (kúpnou) cenou vrátane dani z pridanej hodnoty a ostatných daní za kilogram, liter, meter, meter štvorcový, meter kubický tovaru alebo inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne používa pri predaji tovaru;

·    „Úhrada“ znamená moment pripísania predajnej ceny ako kúpnej ceny na účet predávajúceho, na ktorý mala byť úhrada za predajnú (kúpnu) cenu poukázaná, prípadne momentom fyzického odovzdania finančných prostriedkov predávajúcemu pri platbe v hotovosti;

·    „Občiansky zákonník“ znamená zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov;

·    „Prevádzkovateľ“ a „Prevádzkovateľ online trhu“ je osoba, ktorá prevádzkuje a poskytuje kupujúcemu online trh, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. Prevádzkovateľom a Prevádzkovateľom online trhu je M.U.Z. servis, s.r.o. so sídlom Kragujevská 3931/39, 010 01 Žilina, IČO: 47409681, obchodná spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 64063/L;

·    „Online trh“ predstavuje službu, ktorá pomocou softvéru vrátane webového sídla, časti webového sídla alebo aplikácie umožňuje kupujúcemu uzatvárať zmluvy na diaľku s predávajúcim a obchodníkmi odlišnými od prevádzkovateľa online trhu;

·    „Prístupové údaje“ znamenajú unikátne prihlasovacie meno a k nemu priradené heslo vložené užívateľom do databázy E-shopu pri registrácii;

·    „Registrácia“ znamená elektronickú registráciu užívateľa do databázy E-shopu, a to vyplnením aspoň povinných registračných údajov v užívateľskom rozhraní E-shopu a prístupových údajov a ich následným uložením do databázy E-shopu;

·    „Užívateľ“ znamená akúkoľvek právnickú alebo fyzickú osobu, ktorá užíva E-shop;

·    „Užívateľský účet“ znamená časť E-shopu, ktorá je každému jednému užívateľovi zriadená registráciou (t. j. je pre každého užívateľa unikátna) a sprístupnená po zadaní prístupových údajov;

·    „Tovar“ predstavuje akúkoľvek hnuteľnú vec ponúkanú predávajúcim k predaju užívateľovi prostredníctvom E-shopu, a ak je k tovaru ponúkaná, tak aj licencia k užívaniu tejto veci;

·    „Služba“ predstavuje akúkoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný kupujúcemu zo strany predávajúceho;

·    „Reklamácia“ je proces uplatnenia zodpovednosti za vady tovaru alebo časti tovaru alebo služby. Zodpovednosť za vady tovaru možno uplatniť v záručnej dobe.

·    „Trvanlivé médium“ predstavuje prostriedok, ktorý umožňuje kupujúcemu a predávajúcemu uchovávať informácie adresované kupujúcemu alebo predávajúcemu počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a to spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača;

·    „Obchodná praktika“ je konanie, opomenutie, spôsob správania alebo vyjadrovania, obchodná komunikácia, vrátane reklamy a marketingu predávajúceho, priamo spojené s propagáciou, ponukou, predajom, dodaním alebo poskytnutím tovaru alebo služby kupujúcemu;

·    „Odborná starostlivosť“ predstavuje úroveň osobitnej schopnosti a starostlivosti, ktorú možno rozumne očakávať od predávajúceho pri konaní vo vzťahu ku kupujúcemu, a ktorá zodpovedá čestnej obchodnej praxi alebo všeobecnej zásade dobrej viery uplatňovanej v oblasti činnosti predávajúceho;

·    „Kódex správania“ predstavuje súbor pravidiel, ktoré upravujú správanie predávajúceho, a ku ktorých dodržiavaniu sa predávajúci ako obchodník zaviazal vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám alebo obchodným odvetviam, a nie sú ustanovené zákonom, iným právnym predpisom, rozhodnutím alebo opatrením orgánu verejnej moci;

·    „Spotrebiteľská organizácia“ je právnická osoba založená alebo zriadená na účely ochrany kupujúceho ako spotrebiteľa;

 

2.             Proces uzatvorenia Kúpnej zmluvy

 

·    Predávajúci prostredníctvom E-shopu ponúka Užívateľom uzatvorenie Kúpnej zmluvy. Návrhom na uzatvorenie Kúpnej zmluvy je ponuka, resp. zobrazenie ponuky na uzatvorenie Kúpnej zmluvy zo strany Predávajúceho je zobrazenie tlačidla s označením „Objednať“ v užívateľskom rozhraní E-shopu pod príslušným Tovarom alebo Službou.

·    Za bezvýhradné prijatie ponuky Predávajúceho na uzatvorenie Kúpnej zmluvy podľa bodu 2. prvého odseku týchto Všeobecných obchodných podmienok zo strany Užívateľa sa považuje kliknutie na dané tlačidlo s označením „Objednať“.

·    Bezvýhradným prijatím ponuky podľa bodu 2. druhého odseku týchto Všeobecných obchodných podmienok je uzatvorená Kúpna zmluva.

·    Zmluva je uzatvorená momentom, kedy elektronická informácia o kliknutí na tlačidlo „Objednať“ Užívateľom dôjde Predávajúcemu prostredníctvom siete Internet na server, kde je nainštalovaný E-shop.

·    Užívateľ sa zaväzuje do príslušných textových polí v užívateľskom prostredí E-shopu vyplniť pravdivé a úplné údaje, najmä pravdivo vyplniť svoju emailovú adresu, identifikačné údaje a prípadne dodaciu adresu. Užívateľ berie na vedomie, že Predávajúci bude ním zadané údaje dôvodne považovať za správne a úplné a nie je povinný a ani oprávnený zadané údaje Kupujúceho kontrolovať.

·    Predávajúci zašle Užívateľovi emailovú správu o potvrdení a uzatvorení Kúpnej zmluvy, a to na emailovú adresu zadanú Užívateľom do príslušného poľa v užívateľskom prostredí E-shopu.

·    K uzatvoreniu Kúpnej zmluvy na diaľku, na základe ktorej je Kupujúcemu dodaný Tovar alebo Služba zo strany Predávajúceho, dochádza najmä na základe návrhu Kupujúceho na uzavretie Kúpnej zmluvy (objednávka) zaslaného prostredníctvom nákupného košíka internetového obchodu a písomného prijatia tohto návrhu Predávajúcim.

·    Predávajúci upozorňuje, že v prípade telefonickej objednávky je z dôvodu právnej istoty potrebné jej potvrdenie e-mailom, inak sa objednávka považuje za neplatnú a neuskutočnenú.

·    Zvláštny dôraz sa kladie na správne zadanie telefónneho čísla a e-mailovej adresy. Bez týchto údajov nemusí byť objednávka zo strany Predávajúceho potvrdená a neplynú tak Predávajúcemu žiadne záväzky voči Kupujúcemu.

·    Objednávka obsahuje najmä špecifikáciu objednaného tovaru, identifikačné údaje Kupujúceho, a to najmä: meno, priezvisko, adresu bydliska Kupujúceho, telefonický kontakt, e-mailovú adresu, dodaciu adresu, spôsob dodania, množstvo objednaného Tovaru alebo Služby, celkovú predajnú cenu, spôsob platby. V prípade, že je Kupujúcim právnická osoba, uvádzajú sa v objednávke nasledovné údaje: obchodné meno, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH, telefonický kontakt, e-mailová adresa, dodaciu adresu, spôsob dodania, množstvo objednaného Tovaru alebo Služby, celkovú predajnú cenu, spôsob platby. Objednávka obsahuje taktiež aj vyhlásenie Kupujúceho potvrdzujúce skutočnosť, že sa oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy a plne s nimi súhlasí, udelenie súhlasu Kupujúceho so spracovaním a použitím osobných údajov uvedených Kupujúcim v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, informáciu o tom, že odoslaním Objednávky sa táto stáva záväznou a Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu za dodaný Tovar alebo Službu dohodnutú Predajnú (kúpnu) cenu spolu s nákladmi na prepravu.

 

3.             Kúpna zmluva        

Uzatvorením Kúpnej zmluvy sa stávajú účinné nasledujúce ustanovenia:

·        Užívateľ kupuje od Predávajúceho Tovar alebo Službu a Predávajúci predáva Kupujúcemu Tovar alebo Službu, ktorý/ú si Užívateľ zvolil v užívateľskom prostredí E-shopu vložením do Nákupného košíka, a to v množstve, ktoré si Užívateľ zvolil a/alebo nastavil u daného Tovaru alebo Služby v užívateľskom prostredí E-shopu. Odoslaním a potvrdením Objednávky sa Užívateľ zaväzuje zaplatiť Predávajúcemu za daný Tovar alebo Službu Predajnú cenu, ktorá je uvedená pri takomto Tovare alebo Službe v užívateľskom prostredí E-shopu.

·        Predávajúci má právo až do momentu odoslania Tovaru alebo realizácie Služby v prospech Užívateľa, od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a to z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Za odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje aj právne konanie Predávajúceho spočívajúce v oznámení Užívateľovi, že ním objednaný Tovar nemožno dodať alebo ním objednanú Službu nemožno vykonať.

·        Predávajúci je oprávnený kedykoľvek požiadať Užívateľa o dodatočné potvrdenie Objednávky a do doby, než obdrží od Užívateľa potvrdenie Objednávky, je oprávnený pozdržať odoslanie Tovaru Užívateľovi alebo vykonanie Služby.

·        Spôsob zabalenia Tovaru a realizáciu Služby určuje výhradne Predávajúci.

·        Predajná (kúpna) cena Tovaru alebo Služby je platná v čase vytvorenia Objednávky. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny Predajných cien, v prípade tlačových chýb a zmenách dodávateľských podmienok od výrobcov a dodávateľov. O týchto okolnostiach je však Predávajúci povinný Kupujúceho bezodkladne informovať. V prípade odmietnutia Tovaru alebo Služby so zmenenou Predajnou (kúpnou) cenou zo strany Kupujúceho, Kúpna zmluva zaniká od počiatku.

·        Užívateľ je povinný zaplatiť Predávajúcemu náklady spojené s balným a doručením daného Tovaru alebo Služby Užívateľovi, a to vo výške uvedenej u danej objednávky v užívateľskom prostredí E-shopu.

·        Užívateľ má právo zvoliť z možností zobrazených Užívateľovi v užívateľskom prostredí E-shopu spôsob zaplatenia Predajnej (kúpnej) ceny za Tovar alebo Službu a prípadne ďalšie peňažné plnenia Predávajúcemu.

·        Pokiaľ niektorý zo spôsobov platby obsahuje informácie o nákladoch na prevedenie takejto platby, je Užívateľ povinný znášať náklady na prevedenie tejto platby, ktoré sú uvedené pri danej platbe v užívateľskom prostredí E-shopu, o ktorých je Užívateľ vopred upovedomený a v užívateľskom prostredí E-shopu oboznámený a uzrozumený.

·        V prípade bezhotovostnej platby bankovým prevodom je Užívateľ povinný uviesť variabilný symbol určený Predávajúcim.

·        V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť Užívateľa zaplatiť Predajnú (kúpnu) cenu splnená momentom úhrady – pripísania príslušnej sumy na bankový účet určený Predávajúcim.

·        Predávajúci má právo poskytnúť Užívateľovi zľavu z Predajne (kúpnej) ceny Tovaru alebo Služby. Zľavy z Predajnej (kúpnej) ceny Tovaru alebo Služby možno vzájomne kombinovať, pokiaľ nie je u konkrétnej zľavy uvedené výslovne inak.

·        Súčasťou Predajnej (kúpnej) ceny za Tovar alebo Službu nie sú žiadne platby, poplatky alebo iné odmeny, ktoré musí Užívateľ vynaložiť na služby poskytnuté tretím stranám v súvislosti s úhradou Predajnej (kúpnej) ceny za Tovar alebo Službu; tieto náklady sú výhradne nákladmi Užívateľa, s ktorými je Užívateľ oboznámený a uzrozumený.

·        Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k Tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy až do úplného zaplatenia Predajnej (kúpnej) ceny za daný Tovar Užívateľom.

·        Predávajúci sa zaväzuje dodať Tovar alebo vykonať Službu v prospech Užívateľa v primeranej lehote od uzatvorenia Kúpnej zmluvy. Všetky lehoty pre dodanie Tovaru alebo vykonania objednanej Služby uvedené v užívateľskom rozhraní E-shopu sú len orientačné.

·        Predávajúci zašle vždy Užívateľovi daňový doklad – faktúru v elektronickej podobe, a to na emailovú adresu Užívateľa zadanú pri danej objednávke do Užívateľského prostredia E-shopu.

·        Ak je Predávajúcim spoločne s Tovarom poskytnutý Užívateľovi dar, je darovacia zmluva medzi Užívateľom a Predávajúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy, ruší sa daná darovacia zmluva bez ďalšieho od počiatku spolu s Kúpnou zmluvou a Užívateľ je povinný spolu so zakúpeným Tovarom Predávajúcemu vrátiť aj ním poskytnutý dar.

·        Predávajúci poskytuje Užívateľovi na zakúpený Tovar záruku, ak je záručná doba uvedená pri danom Tovare v užívateľskom prostredí E-shopu, a to po dobu uvedenej záručnej doby, pričom takto uvedená záruka platí iba pre Kupujúcich ako Spotrebiteľov.

·        Práva z vadného plnenia je Užívateľ oprávnený uplatniť u Predávajúceho na adrese jeho sídla a/alebo prevádzky. Za moment uplatnenia Reklamácie sa považuje okamih, kedy Predávajúci obdrží od Užívateľa reklamovaný Tovar, vrátane vyplneného reklamačného formulára (protokolu), ktorý je zverejnený na webovom sídle www.eshopmotokomplex.sk.

·        Ak je v rámci užívateľského prostredia E-shopu pri danom Tovare uvedené, že je použitý, kupuje Užívateľ Tovar v použitom stave, vrátane uvedených vád tohto Tovaru, o ktorých je Kupujúci pri výbere takého Tovaru riadne informovaný a uzrozumený, a to prostredníctvom takto vyznačenej skutočnosti pri príslušnom Tovare. Kupujúci je v takomto prípade riadne uzrozumený s konkrétnou vadou Tovaru a má i tak záujem o kúpu takého Tovaru, čo potvrdí svojou Objednávkou .

·        Nebezpečenstvo straty, poškodenia a/alebo zničenia Tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy prechádza na Užívateľa, ktorý je Spotrebiteľom, momentom prevzatia daného tovaru Užívateľom.

·        Nebezpečenstvo straty, poškodenia a/alebo zničenia Tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy prechádza na Užívateľa, ktorý nie je Spotrebiteľom, momentom prevzatia daného tovaru Užívateľom.

4

 

4.             Užívateľský účet

 

·        Užívateľ má právo zriadiť si Registráciou Užívateľský účet na webovej stránke Predávajúceho – www.eshopmotokomplex.sk.

·        Užívateľ má povinnosť zadať pred vstupom do Užívateľského účtu Prístupové údaje pozostávajúce z prihlasovacieho mena a hesla.

·        Identifikačné údaje Užívateľa zadané pri Registrácii sa považujú za údaje zadané pri Objednávke každého Tovaru alebo Služby, ktorú Užívateľ učiní po prihlásení sa do svojho Užívateľského účtu.

·        Užívateľ nesmie poskytovať tretím osobám svoje Prístupové údaje, ani akýkoľvek iný prístup do svojho Užívateľského účtu. Užívateľ je povinný učiniť všetky vhodné a primerané opatrenia k ich utajeniu a predchádzať zneužitiu svojich Prístupových údajov. Užívateľ v plnom rozsahu zodpovedá za neoprávnené užívanie týchto Prístupových údajov alebo Užívateľského účtu a za škodu takto spôsobenú Prevádzkovateľovi, Predávajúcemu alebo tretím osobám. V prípade straty, odcudzenia alebo iného narušenia práva užívania týchto Prístupových údajov je Užívateľ povinný oznámiť túto skutočnosť bez zbytočného odkladu Prevádzkovateľovi, Predávajúcemu. Prevádzkovateľ, Predávajúci v primeranej lehote poskytne Užívateľovi nové Prístupové údaje.

·        Predávajúci je oprávnený jednostranne meniť tieto Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok. Zmenu Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku oznámi Predávajúci Užívateľovi prostredníctvom E-shopu a/alebo emailovou správou na emailovú adresu Užívateľa zadanú do databázy E-shopu. Užívateľ má právo zmenu Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku odmietnuť, a to v lehote sedem dní od prvého prihlásenia sa do svojho Užívateľského účtu po oznámení zmeny Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku (v prípade doručovania prostredníctvom E-shopu) alebo od doručenia danej emailovej správy do emailovej schránky Užívateľa (v prípade doručovania emailovou správou). V prípade, že Kupujúci nesúhlasí so zmenou Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku, zaväzuje sa z tohto dôvodu vypovedať svoj udelený súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom vo výpovednej lehote sedem dní, o ktorej Predávajúci a Kupujúci zhodne konštatujú, že je dostatočná k obstaraniu obdobných plnení od iného dodávateľa.

 

5.             Informácie pre Spotrebiteľa, Odstúpenie od Kúpnej zmluvy

 

·        Spotrebiteľ má právo od zmluvy odstúpiť v zmysle ust. § 20 ods. 1 písm. a) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a to do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia Tovaru, odo dňa uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie Služby, odo dňa uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý Predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči. V prípade, že predmetom Kúpnej zmluvy je niekoľko druhov Tovarov alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky/časti Tovaru. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí byť Predávajúcemu odoslané v lehote uvedenej v tomto odseku, inak právo Spotrebiteľa na odstúpenie od Kúpnej zmluvy zaniká.

·        Spotrebiteľ má právo od zmluvy odstúpiť v zmysle ust. § 20 ods. 1 písm. b) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a to do tridsiatich (30) dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.

·        Kupujúci má právo v rámci lehoty uvedenej v prvom a druhom odseku tohto bodu Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku, Tovar alebo časť Tovaru po jeho prevzatí rozbaliť a skontrolovať spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru.

·        Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť od nasledujúceho dňa po dni, v ktorom Kupujúci prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa Tovar alebo časť Tovaru objednaný Kupujúcim v jednej objednávke dodáva oddelene, od nasledujúceho dňa po dni, v ktorom došlo k prevzatiu Tovaru alebo časti Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo dodáva Tovar alebo časť Tovaru pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, od nasledujúceho dňa po dni, v ktorom došlo k prevzatiu posledného dielu alebo posledného kusu Tovaru.

·        Odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí Kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom Trvanlivom médiu alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku, ktorý je zverejnený na webovej stránke www.eshopmotokomplex.sk. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od Kúpnej zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 20 ods. 7 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

·        Ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, zrušuje sa táto od počiatku a spolu s ňou aj každá Doplnková zmluva súvisiaca s Kúpnou zmluvou, od ktorej Kupujúci odstúpil. Predávajúci alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom Doplnkovej zmluvy v zmysle ust. § 20 ods. 13 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov požadovať od Spotrebiteľa len úhradu nákladov podľa ust. § 21 ods. 3, ods. 5 a ust. § 22 ods. 3 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, to neplatí, ak sa Predávajúci a Kupujúci dohodnú na ďalšom trvaní Doplnkovej zmluvy.

·        Ak odstúpi Spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy, je povinný oznámiť písomne číslo svojho bankového účtu pre vrátenie Predajnej (kúpnej) ceny za Tovar alebo Službu, ktorá môže byť znížená, ak sú na to splnené zákonné dôvody.

·        Ak odstúpi Kupujúci ako Spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy ohľadne Tovaru alebo časti Tovaru, ktorý vracia Predávajúcemu poškodený a/alebo opotrebovaný, najmä pokiaľ sú odstránené originálne označenia Tovaru alebo časti Tovaru (t. j. ceduľky, nálepky a pod.), je Spotrebiteľ povinný Predávajúcemu nahradiť náklady na uvedenie Tovaru alebo časti Tovaru do pôvodného stavu.

·        V prípade, ak Kupujúci už prevzal objednaný Tovar alebo časť Tovaru, je povinný ho vrátiť v originálnom nepoškodenom balení. V prípade, ak Kupujúci vráti objednaný Tovar alebo časť Tovaru poškodený, čiastočne spotrebovaný resp. v stave, ktorý nezodpovedá stavu, v ktorom bol Predávajúcemu odoslaný, berie na vedomie, že Predávajúci je oprávnený si takto vzniknutú škodu, ktorú je Predávajúci povinný preukázať, uhradiť zo sumy, ktorá bola uhradená Kupujúcim za objednaný Tovar alebo časť Tovaru.

·        V prípade odstúpenia Kupujúceho ako Spotrebiteľa od Kúpnej zmluvy je Predávajúci povinný vrátiť Spotrebiteľovi Predajnú (kúpnu) cenu bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich (14) dní odo dňa, kedy bol Predávajúci informovaný o rozhodnutí Spotrebiteľa odstúpiť od danej Kúpnej zmluvy a doručením Tovaru späť Predávajúcemu, a to spoločne s dokladom o kúpe, kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom. Kupujúci znáša náklady na prepravu Tovaru. Uvedené ustanovenie neplatí, ak Predávajúci navrhne, že si Tovar alebo časť Tovaru vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. V prípade, že Tovar alebo jeho časť nebude zaslaná ako doporučená zásielka, v dôsledku čoho nebude možné preukázať doručenie Tovaru alebo časti Tovaru Predávajúcemu, Predávajúci nezodpovedá za prípadnú stratu zo strany poštového podniku a nevzniká mu povinnosť vrátiť poskytnuté platby Kupujúcemu. Odporúča sa nechať tovar poistiť. Zásielky zaslané na dobierku Predávajúci nepreberá.

·        Pokiaľ Spotrebiteľ na základe Kúpnej zmluvy obdržal Tovar tvorený hnuteľnými vecami, je povinný ho bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich (14) dní odo dňa, kedy došlo k odstúpeniu od danej Kúpnej zmluvy zaslať späť Predávajúcemu alebo ho odovzdať na adrese prevádzky alebo sídla Predávajúceho. Lehota sa považuje za zachovanú aj pokiaľ budú hnuteľné veci odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň vyššie uvedenej lehoty.

·        Spotrebiteľ zodpovedá Predávajúcemu za zníženie hodnoty Tovaru alebo časti Tovaru v dôsledku nakladania s týmto Tovarom alebo časťou Tovaru iným spôsobom, než ktorý je nutný k oboznámeniu sa s povahou a vlastnosťami daného Tovaru alebo časti Tovaru, vrátane jeho funkčnosti a akosti.

·        Formulár pre odstúpenie od Kúpnej Zmluvy tvorí súčasť týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku, a ktorý je zverejnený v PDF dokumente na webovom sídle predávajúceho – www.eshopmotokomplex.sk.

·        V súlade s ust. § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene  doplnení niektorých zákonov nemôže Spotrebiteľ odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je:

a)    poskytnutie Služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu Služby a poskytovanie Služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí Služby, ak je podľa zmluvy Spotrebiteľ povinný zaplatiť Predajnú (kúpnu) cenu,

b)    dodanie alebo poskytnutie Tovaru alebo časti Tovaru a Služby, ktorých Predajná (kúpna) cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť, a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c)    dodanie Tovaru alebo časti Tovaru vyrobeného podľa špecifikácii Spotrebiteľa alebo Tovaru a časti Tovaru vyrobeného na mieru,

d)   dodanie Tovaru alebo časti Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

e)    dodanie Tovaru alebo časti Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

f)     dodanie Tovaru alebo časti Tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Tovarom,

g)    vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u Spotrebiteľa, o ktorú Spotrebiteľ výslovne požiadal Predávajúceho,

h)    dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,

i)     dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

j)     tovar zakúpený na verejnej dražbe.

·        Ak Predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z Kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru alebo časti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru alebo časti Tovaru dohodnutého v Kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Predávajúceho vyplývajúcich mu z uzavretej Kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, prípadne ak ani pri vynaložení všetkého možného úsilia, prípadne odbornej starostlivosti, ktoré možno od Predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať Tovar alebo časť Tovaru Kupujúcemu v lehote určenej týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami alebo v Predajnej (kúpnej) cene, ktorá je uvedená v Objednávke, Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Kupujúceho. Predávajúci je zároveň povinný ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre Kupujúceho odstúpiť od Kúpnej zmluvy. V prípade, ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto Všeobecných obchodných podmienok a súčasne je Predávajúcemu Tovar alebo časť Tovaru od Kupujúceho doručený, je Predávajúci povinný vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal, v lehote najviac 14 dní od oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy, a to rovnakým spôsobom aký Kupujúci použil pri úhrade.

·        Predávajúci využíva možnosť mimosúdneho riešenia sťažností Spotrebiteľov. V prípade sťažnosti sa môžu Spotrebitelia bezplatne obrátiť na príslušného pracovníka Prevádzkovateľa, Predávajúceho prostredníctvom e-mailovej adresy: info@motokomplex.sk.

·        Ustanovenia bodu 5. týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu Spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov. V prípade Kupujúceho, ktorý nespĺňa definíciu uvedenú v ust. § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov sa postupuje podľa príslušných ustanovení § 421 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.

·        V prípade, ak bol Tovar alebo časť Tovaru zakúpený za účelom podnikania v súvislosti s podnikateľskou činnosťou a Kupujúci nespĺňa definíciu Spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, a k Tovaru alebo časti Tovaru bola vystavená faktúra s uvedeným IČO spoločnosti alebo organizácie, právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy v lehote 14 dní od dátumu predaja nevzniká, nakoľko v zákone č. 513/1991 Zb. Obchodnom zákonníku v znení neskorších predpisov takáto možnosť upravená nie je a podmienky odstúpenia od Kúpnej zmluvy sa budú spravovať ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov. V takomto prípade má Kupujúci právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy iba v prípade porušenia zmluvy podstatným spôsobom, ktorého porušenie sa posudzuje v zmysle ust. § 345 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov a odstúpiť od Kúpnej zmluvy musí Kupujúci, ktorý nie je Spotrebiteľom bezodkladne, t. j. do jedného dňa. V ostatných prípadoch Kupujúci nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, nakoľko ide o porušenie zmluvy nepodstatným spôsobom a Kupujúci si môže uplatniť len nárok z vád tovaru v zmysle ust. § 436 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.

 

6.             Reklamačný poriadok

 

·        Za vady Tovaru alebo časti Tovaru, ktorý je predmetom predaja na základe Kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi Predávajúcim a Kupujúcim, zodpovedá Predávajúci pri prevzatí Tovaru alebo časti Tovaru Kupujúcim. Ak nejde o Tovar alebo časť Tovaru, ktorý sa rýchlo kazí, alebo o použitý Tovar alebo časť Tovaru, Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí Tovaru alebo časti Tovaru v záručnej dobe. Vybavenie Reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v oznámení o uplatnení Reklamácie (v Reklamačnom protokole zverejnenom na webovej stránke Predávajúceho – www.eshopmotokomplex.sk)  a v potvrdení o uplatnení Reklamácie Tovaru podľa týchto Všeobecných  obchodných podmienok a reklamačného poriadku.

·        Oprávnenie Kupujúceho na uplatnenie Reklamácie vady Tovaru alebo časti Tovaru je po tom, ako využil svoje právo a požiadal Predávajúceho o odstránenie vady Tovaru alebo časti Tovaru podľa týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku skonzumované, a bez ohľadu na výsledok Reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať Reklamáciu opakovane.

·        Tovar alebo časť Tovaru zakúpený cez internetový obchod www.eshopmotokomplex.sk je Kupujúci oprávnený reklamovať na nasledovnej reklamačnej adrese (adresa Prevádzkovateľa a Predávajúceho):

       M.U.Z. servis, s. r. o., Kragujevská 3931/39, 010 01 Žilina, Slovenská republika.

·        Predávajúci zodpovedá Spotrebiteľovi, že Tovar alebo časť Tovaru je pri prevzatí bez vád. To neplatí, ak je predmetom Kúpnej zmluvy Tovar alebo časť Tovaru s vadami, ktoré je Predávajúci, ak sú mu známe, alebo s prihliadnutím na všetky okolnosti mu mali byť známe, povinný oznámiť Spotrebiteľovi.

·        Ak obsahuje Tovar alebo časť Tovaru vady, má Spotrebiteľ právo požadovať dodanie nového Tovaru alebo časti Tovaru bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, alebo pokiaľ bol predmetom Kúpnej zmluvy Tovar alebo časť Tovaru s vadami, ktoré Predávajúci, ak mu boli vady známe, alebo s prihliadnutím na všetky okolnosti mali byť známe, oznámil Spotrebiteľovi. Pokiaľ sa vada týka iba súčasti Tovaru, môže Spotrebiteľ požadovať len výmenu danej súčasti Tovaru; ak to nie je možné, má Spotrebiteľ právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy.

·        Právo na dodanie nového Tovaru, alebo výmenu súčasti Tovaru má Spotrebiteľ aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže daný Tovar alebo časť Tovaru riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takomto prípade má Spotrebiteľ právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.

·        Ak Spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy neodstúpi alebo si neuplatní právo na dodanie nového Tovaru alebo časti Tovaru bez vád, ani na výmenu jeho súčasti alebo na opravu Tovaru alebo jeho časti, môže požadovať primeranú zľavu z ceny Tovaru. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny Tovaru aj v prípade, že mu Predávajúci nemôže dodať nový Tovar  alebo časť Tovaru bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo Tovar opraviť, ako aj v prípade, že Predávajúci nezjedná nápravu v primeranej dobe, alebo ak by zjednanie nápravy spôsobilo Spotrebiteľovi značné ťažkosti.

·        Predávajúci poučil Kupujúceho ako Spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 a nasl. Občianskeho zákonníka tak, že umiestnil tieto Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok na webovej stránke www.eshopmotokomplex.sk. Predávajúci a Kupujúci vyhlasujú, že mali možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním Objednávky.

·        Predávajúci a Kupujúci vyhlasujú, že Predávajúci si splnil informačné povinnosti vo vzťahu ku Kupujúcemu ako Spotrebiteľovi v zmysle ust. § 5, § 15, § 16 a § 17 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

·        Právo z vadného plnenia Spotrebiteľovi neprináleží, pokiaľ Spotrebiteľ pred prevzatím Tovaru alebo časti Tovaru vedel, že Tovar alebo časť Tovaru má vadu, alebo pokiaľ Spotrebiteľ vadu sám spôsobil.

·        Zodpovednosť Predávajúceho za vady Tovaru alebo časť Tovaru sa nevzťahuje na opotrebenie Tovaru alebo časť Tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri Tovare alebo časti Tovaru predávanom za nižšiu Predajnú (kúpnu) cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia Predajná (kúpna) cena dohodnutá, pri použitom Tovare alebo časti Tovaru na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú Tovar alebo časť Tovaru mal pri prevzatí Spotrebiteľom, alebo ak to vyplýva z povahy Tovaru alebo časti Tovaru.

·        Ak je na Tovar alebo časť Tovaru poskytovaná záruka, Spotrebiteľ má právo uplatniť zodpovednosť z vadného plnenia v záručnej dobe. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru alebo časti Tovaru, pre ktorý platí záručná doba zaniknú, pokiaľ sa neuplatnili v záručnej dobe.

·        Na žiadosť Spotrebiteľa je Predávajúci povinný poskytnúť Spotrebiteľovi záručný list. Ak to povaha Tovaru alebo časti Tovaru umožňuje, postačuje namiesto záručného listu vydať Spotrebiteľovi doklad o zakúpení Tovaru alebo časti Tovaru obsahujúci údaje, ktoré musí obsahovať záručný list.

·        V prípade, že Spotrebiteľ využije svoje právo na odstránenie vád Tovaru alebo časti Tovaru jeho opravou, pri Tovare, pri ktorom je pre účely záručných opráv určený podnikateľ odlišný od Predávajúceho, ktorého sídlo alebo miesto podnikania je v rovnakom mieste ako v prípade Predávajúceho alebo v mieste pre Spotrebiteľa bližšom, uplatní Spotrebiteľ právo na záručnú opravu u tohto podnikateľa.

·        Reklamácia Tovaru alebo časti Tovaru, vrátane odstránenia vád daného Tovaru alebo časti Tovaru, musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci so Spotrebiteľom nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má Spotrebiteľ rovnaké práva, akoby sa jednalo o podstatné porušenie Kúpnej zmluvy.

·        Lehota na vybavenie Reklamácie neplynie v prípade, že Predávajúci neobdržal od Spotrebiteľa všetky podklady potrebné pre vybavenie danej Reklamácie, a to do doby, než budú dané podklady dodané od Spotrebiteľa.

·        Predávajúci alebo ním určený subjekt po riadnom vybavení danej Reklamácie vyzve Spotrebiteľa k prevzatiu opraveného Tovaru alebo časti Tovaru.

·        Nárok na uplatnenie práv z vád Tovaru alebo časti Tovaru zaniká v prípade neodbornej montáže alebo neodborného uvedenia Tovaru alebo časti Tovaru do prevádzky, rovnako ako pri neodbornom zaobchádzaní s ním, t. j. najmä pri používaní Tovaru alebo časti Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojimi parametrami parametrom uvedeným v dokumentácii k Tovaru alebo časti Tovaru.

·        Predávajúci alebo ním určená osoba vydá Kupujúcemu potvrdenie o uplatnení Reklamácie Tovaru alebo časti Tovaru vo vhodnej forme zvolenej Predávajúcemu, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady Tovaru alebo časti Tovaru. Ak je Reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení Reklamácie doručiť Kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení Reklamácie.

·        Predávajúci nezodpovedá za vady Tovaru alebo časti Tovaru:

a)    ak ide vadu, na ktorú bol Kupujúci v čase uzatvárania Kúpnej zmluvy  Predávajúcim upozornený,

b)   ak Kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti Predávajúceho za vadu Tovaru alebo časti Tovaru do konca záručnej doby Tovaru alebo časti Tovaru,

c)    ak je vadou Tovaru alebo časti Tovaru mechanické poškodenie Tovaru alebo časti Tovaru spôsobené Kupujúcim,

d)    ak vada Tovaru alebo časti Tovaru vznikla používaním Tovaru alebo časti Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu Tovaru alebo časti Tovaru,

e)    ak vada Tovaru alebo časti Tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o Tovar alebo časť Tovaru,

f)     ak vada Tovaru alebo časti Tovaru vznikla poškodením Tovaru alebo časti Tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania Tovaru alebo časti Tovaru,

g)    ak vada Tovaru alebo časti Tovaru vznikla poškodením Tovaru alebo časti Tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,

h)    ak vada Tovaru alebo časti Tovaru vznikla poškodením Tovaru alebo časti Tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,

i)     ak vada Tovaru alebo časti Tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,

j)     ak vada Tovaru alebo časti Tovaru vznikla zásahom do Tovaru alebo časti Tovaru inou ako oprávnenou osobou, teda prostredníctvom neoprávnenej osoby.

·        Kupujúci bol riadne oboznámený s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom, Kupujúci bol tiež riadne informovaný o podmienkach a spôsobe Reklamácie Tovaru alebo časti Tovaru, a to vrátane údajov o tom, kde možno Reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 618 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov v čase pred uzavretím Kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok na príslušnej webovej stránke Predávajúceho (www.eshopmotokomplex.sk). Kupujúci vyhlasuje, že mal možnosť si v čase pred odoslaním Objednávky tieto Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok riadne prečítať a porozumieť im. O obsahu týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku vyjadril Kupujúci pred odoslaním Objednávky vedomosť a rovnako aj súhlas so znením týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku. Kupujúci vyhlasuje, že bol informovaný i o zverejnenom Reklamačnom protokole zverejnenom na webovom sídle www.eshopmotokomplex.sk, pre riadne uplatnenie Reklamácie u Predávajúceho.

·        Ustanovenia bodu 6. týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu Spotrebiteľa uvedenú v ust. § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov. Zodpovednosť za vady Tovaru alebo časť Tovaru, vrátane záruky za akosť pri vzťahoch, ktoré vznikli medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý nie je Spotrebiteľom v zmysle zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, a ktoré sa nespravujú ani zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, sa riadia tieto právne vzťahy príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.

 

7.             Alternatívne riešenie sporov s

 

·        Kupujúci – Spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu e-mailom na: info@motokomplex.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho Reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do tridsiatich (30) dní odo dňa jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu subjektu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov (ďalej aj ako „ARSS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov. Subjektmi ARSS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa ust. § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov. Návrh môže Spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa ust. § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov.

·        Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov RSO, ktorá je dostupná on-line na:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

·        Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov môže využiť len Kupujúci ako Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení Spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov sa týka len sporu medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo Spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so Spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívne riešenia spotrebiteľských sporov môže odmietnuť návrh Spotrebiteľa, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu dvadsať (20) EUR.

 

8.             Ochrana osobných údajov

 

·        Pri spracúvaní osobných údajov Predávajúci postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 zo dňa 27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej aj ako „GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákona č. 363/2005 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.

·        Podrobné informácie o tom, ako zhromažďujeme, spracúvame a chránime osobné údaje našich zákazníkov pri využívaní našich služieb sú upravené v zásadách týkajúcich sa ochrany osobných údajov zverejnených na webovom sídle www.eshopmotokomplex.sk.

 

9.             Cookies

 

·        Prevádzkovateľ týmto informuje Užívateľa, že spracováva súbory Cookies Užívateľa, vrátane trvalých súborov Cookies a Užívateľ s týmto vyslovuje svoj slobodný, vážny, zrozumiteľný, konkrétny a jednoznačný súhlas.

·        Súhlas podľa predchádzajúceho odseku je udelený na dobu deväťdesiatich (90) mesiacov.

·        Prevádzkovateľ spracováva súbory Cookies Užívateľa k personalizácií obsahu a reklám, k využívaniu funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti. Prevádzkovateľ informácie o tom, ako E-shop Užívateľ používa, zdieľa so svojimi partnermi pôsobiacimi v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýz.

 

10.          Užívanie E-shopu

 

·        Prevádzkovateľ týmto udeľuje Užívateľovi nevýhradnú licenciu k užívaniu E-shopu spôsobom predvídaným týmito  Všeobecnými obchodnými podmienkami.

·        Prevádzkovateľ má právo zmeniť E-shop, teda jeho technické riešenie a/alebo užívateľské rozhranie.

·        Prevádzkovateľ má právo obmedziť alebo prerušiť funkčnosť E-shopu prípadne prístup k nemu na dobu nevyhnutnú, a to najmä z dôvodu údržby alebo opravy E-shopu.

·        Užívateľ je povinný dodržiavať pri užívaní E-shopu platné a účinné právne predpisy Slovenskej republiky a Európskeho spoločenstva. Akúkoľvek škodu, ktorá by porušením tejto povinnosti Užívateľa Prevádzkovateľovi alebo tretím osobám vznikla, je Užívateľ povinný nahradiť v plnom rozsahu.

·        V prípade porušenia týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku, Kúpnej zmluvy alebo platných a účinných právnych predpisov Slovenskej republiky má Prevádzkovateľ právo zrušiť Užívateľský účet Užívateľa.

 

11.          Prehlásenia Prevádzkovateľa/Predávajúceho

 

·        Prevádzkovateľ/Predávajúci prehlasuje, že záznamy údajov v E-shope, ako elektronickom systéme, sú spoľahlivé a sú vykonávané systematicky a sú chránené proti akýmkoľvek zmenám.

·        Vplyvom technickej chyby v E-shope môže dôjsť k zobrazeniu Predajnej (kúpnej) ceny pri Tovare alebo Službe, ktorej výška nezodpovedá obvyklej Predajnej (kúpnej) cene za takýto Tovar alebo Službu na trhu. V takomto prípade Predávajúci nemá povinnosť dodať daný Tovar alebo Službu za zobrazenú Predajnú (kúpnu) cenu, kontaktuje Užívateľa a oznámi mu skutočnú Predajnú (kúpnu) cenu daného Tovaru alebo Služby a Užívateľ má právo sa rozhodnúť, či Tovar alebo Službu za skutočnú Predajnú (kúpnu) cenu prijme, a pokiaľ sa tak nestane, Kúpna zmluva sa od počiatku zrušuje a žiadnej zmluvnej strane, t. j. Predávajúcemu ani Kupujúcemu neplynú z nej žiadne práva a povinnosti.

·        Užívateľ berie na vedomie, že fotografie pri Tovare alebo Službe v E-shope môžu byť ilustračné, alebo môžu pôsobiť skresľujúcim dojmom v dôsledku ich prevedenia do zobrazenia v technickom prostriedku Užívateľa, preto je Užívateľ povinný sa vždy oboznámiť s celým popisom daného Tovaru alebo Služby a v prípade nejasností kontaktovať Predávajúceho.

·        Kontaktné údaje Prevádzkovateľa/Predávajúceho pre komunikáciu s Užívateľom sú uvedené v užívateľskom rozhraní E-shopu v sekcii Kontakt.

 

12.          Záručná doba

 

·        Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa prevzatia Tovaru alebo časti Tovaru Kupujúcim ako Spotrebiteľom a zaplatením Predajnej (kúpnej) ceny pre konečného Spotrebiteľa bez uvedeného IČO na faktúre.

·        Ak má Tovar alebo časť Tovaru dlhšiu záručnú dobu, je Predávajúci povinný vydať Kupujúcemu pri predaji riadne vyplnený a potvrdený záručný list, v ktorom sú určené podmienky a rozsah tejto záruky. Rozhodujúci je dátum vystavenia faktúry (pri dobierke alebo platbe v hotovosti) alebo dňom, kedy bola Úhrada za Tovar alebo časť Tovaru pripísaná na účet Predávajúceho. Ak sa Reklamácia Kupujúceho vybaví výmenou chybného Tovaru alebo časti Tovaru za bezchybný (nový) Tovar alebo časť Tovaru, platí na nový výrobok záručná doba od prevzatia nového Tovaru alebo časti Tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky alebo dielca, na ktorý bola poskytnutá záruka.

 

13.              Záverečné ustanovenia

 

·        Tieto Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok platia v znení uvedenom na internetovej stránke Prevádzkovateľa/ Predávajúceho (www.eshopmotokomplex.sk) v deň odoslania elektronickej Objednávky s výnimkou, ak je medzi oboma stranami dohodnuté inak a nadobúdajú účinnosť uzavretím Kúpnej zmluvy.

·       Akékoľvek zmeny týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.eshopmotokomplex.sk.

·        Odoslaním elektronickej Objednávky Kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku obchodnej spoločnosti M.U.Z. servis, s.r.o., ktorá je Prevádzkovateľom internetovej stránky www.eshopmotokomplex.sk v znení platnom v deň odoslania Objednávky.

·      Na vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými a reklamačným poriadkom sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a pri vzťahoch týkajúcich sa subjektu zmluvného vzťahu, ktorý nespĺňa kritéria Kupujúceho ako Spotrebiteľa v zmysle ust. § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov sa použijú príslušné ustanovenia zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

·        Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia.

·        V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku, pokiaľ to nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky samotná povaha takého ustanovenia. Zmluvné strany sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že niektoré z ustanovení Kúpnej zmluvy alebo týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku je neplatné, neúčinné a/ alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie ustanovením novým, platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia.

·        Kupujúci odoslaním Objednávky Predávajúcemu výslovne potvrdzuje, že Predávajúci si riadne a včas splnil svoje informačné povinnosti v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka a zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka.

·        Kupujúci je pred odoslaním Objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito Všeobecnými obchodnými a reklamačnými poriadkom oboznámil, obsah si riadne prečítal, porozumel obsahu a v celom rozsahu s obsahom týchto Všeobecných obchodných podmienok a reklamačného poriadku súhlasí.

·        Tieto Všeobecné obchodné podmienky a reklamačný poriadok nadobúda účinnosť voči Kupujúcemu uzavretím Kúpnej zmluvy. 

  Kupujúci prehlasuje, že pred vyplnením alebo odoslaním objednávky sa oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom, a že s ich obsahom bez výhrad súhlasí.

 

0 produktů k porovnání PorovnávanieZobraziť porovnanie